2008-05-21

Trampolin 20 maj

Var och körde på Trampolin igår. Martin Krantz var kvällens konferencier och ramade in snyggt. Det var 10 komiker, men det som var anmärkningsvärt var att de allra flesta var kvinnor! Vi var sex tjejer på plats. Ingella Metvåell kom ända från Stockholm dagen till ära. Henne har jag faktiskt inte sett på scen sen vi gick på Dramatiska Institutet 2003. Det var verkligen underbart kul att få träffa henne igen. Och se henne! Hon var strålande.

En Charlotte Drammica gjorde sin debut under kvällen, det kändes lovande. Hon var jättebra! En tjej som tydligen hängt på standup i Göteborg under lång tid, och inte missat en kväll. Hon chockade sin bror under kvällen som inte visste vad som var i görningen... Stina Gunnarsson var också en ny bekantskap. Hon hade sett mig på ett privatgig under våren visade det sig, och det var då första gången hon såg en kvinnlig komiker. Och nu hade hon just börjat själv. Det är kul att det sprider sig :-) Sen var det förstås fler duktiga göteborgare som körde också, Anders Kettonen, Jacob Stålhammar och Rudolf Teicher.

Från Malmö kom vi ett gäng, Tomas Högblom, Cecilia Ramstedt, Ulle Bååth, Mats Andersson och jag. Vi gjorde det vi skulle! Jag ser ju Mats rätt ofta, och jag tyckte han gjorde extra bra ifrån sig denna kväll. Lugn och skön, härlig tajming och coola återkopplingar. Bra jobbat! Tomas var också väldigt bra, och han pumpade dessutom in en massa energi i lokalen, det behövdes!! Och härliga utfall i sann här och nu-anda! De som kommit satt utspridda över hela lokalen så det behövdes lite extra fokus. Ulle var också jätteduktig, hon börjar verkligen "landa" på scenen och blir mer naturlig för var gång jag ser henne. Och Cecilia som gjorde sitt sjätte gig (?) gjorde det jättebra, gick upp och körde på, levererade sina grejer som hon aldrig gjort annat. Själv hade jag fått äran att toppa kvällen. Jag började riktigt starkt men någonstans i mitten när jag försökte tråckla ihop några nya korta skämt så dippade det lite. Publiken var trött och jag visste inte riktigt vad jag sa... Men jag hämtade upp det ordentligt på slutet i alla fall. Jag är nöjd, jag fick också med mig åtminstone tre nya skämt som fungerade som de skulle.

Malmögänget återvände hem, men jag övernattade i Göteborg (Tack Kadir!). Nu sitter jag på Skövde central för vidare resa mot ett av alla dessa konferenscenter. Ett gäng ingenjörer har beställt underhållning. Från klubbscenen till ett klassiskt firmagig. Here we go...

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: