2011-04-13

Ängelholm

I tisdags gjorde jag ett firmagig i Ängelholm. Det var på Erikslund, detta fantastiska ställe fyllt av välvilliga och serviceinriktade människor. Jag blev lite fundersam över hur möbleringen skulle fungera, men vi hittade snabbt en lösning. När firman hade ätit klart så fick vi hjälp av personalen med att ställa fram extra stolar till en liten biosittning. Det blev perfekt.

Med på giget var Mackan Andersson och Tina Andreasson. Vi utgjorde en ganska spretig trojka, sett till ämnesval och stil. Det passade utmärkt! Tina öppnade starkt, Mackan skruvade upp stämningen ytterligare och jag avslutade. Det var ett roligt gig, jag fick till bra publiksnack. Det har på senare tid nästan blivit en värdemätare för egen del. Får jag till publiksnack så är det ett roligt gig. Brukar funka bra annars också, men jag har roligare när jag hittar här och nu. Inte så konstigt kanske :-)

Ska bli skoj att åka till Erikslund igen den 27 april, på klubbkväll.

PS. Såg Al Pitcher igen på MACK i torsdags och jag fortsätter att hävda att han är Sveriges bästa komiker. Han får lära sig svenska också bara så är det fulländat sen :-) DS.

Inga kommentarer: