2011-06-16

Set Free reunion 2011















I slutet av förra seklet ingick jag i en kristen ungdomsrörelse i Östersund som hette Set Free. Vi gjorde sketcher, mim, clowning, dockteater, dans och for på turnéer. Och vi hade enormt roligt! Man kan säga att Set Free är ett av startskotten för mig på scen och indirekt en av anledningarna till att jag blev komiker. Mackan Andersson var den direkta anledningen eftersom han i princip tvingade mig, men man kan nog säga att Set Free hade "grundat". Under flera somrar var vi på Öland och uppträdde, jag var också med till Trondheim och Edsbyn.

Nu i pingsthelgen var det en reunion på Norderön i Jämtland. Det är så vackert därute som synes, så det är lite svårt att åka därifrån. Det blev en helg full av kreativitet, sång, lek, meditation och eftertanke. Fantastiskt kul också att få träffa gamla vänner, lite som att åka tidsmaskin...

Många var nyfikna på vad jag sysslade med, nån kanske till och med lite nyfiken på att testa. Det är kul att veta att man kan inspirera andra, sånt kan jag verkligen leva på! Kanske därför jag jobbar så mycket med nya komiker :-) Under lördagkvällen så uppträdde många. Det var dans, dockteater och nån sketch, och då körde jag också lite standup. Det är alltid lite agasamt*) att uppträda när man känner de flesta. Men det blev riktigt bra och jag är jätteglad för att jag gjorde det. Inte minst för att jag kan dra av resan.

*) jämtländska för något man känner respekt inför/något man gruvar sig för

Inga kommentarer: