2011-10-23

Ännu ett uppsamlingsheat

Jag har gjort en del under den senaste tiden, bland annat körde jag på MACK förra veckan, en underbar kväll med Tobias Persson och Zeid Andersson med fler. Jag var konferencier och hade väldigt roligt för egen del också. Känns kul, inspirationen och arbetsglädjen kan ju gå lite upp och ner ibland. Ett annat roligt gig inträffade igår när jag var på ett gig i Malmö för en rotaryklubb med äldre herrar och deras hustrur. Det slutade med att jag körde utan mick eftersom ljudanläggningen var i rummet bredvid. De hade tänkt flytta sig i ett stående mingel, men jag valde då att köra där de redan satt. Det var bra möblerat och de var inte överdrivet många. Det visade sig också vara ett bra val. De hängde med från början till slut även om någon enstaka i publiken lät i stil med "Usch vad säger hon!" när jag sa något som var lite över gränsen. Deras gräns kanske ska tilläggas, jag är lika mesig som vanligt :-)

Men jag hade i alla fall väldigt roligt, även om det var ett lite annorlunda gig. Det blev lite publiksnack också som föll mycket väl ut. Efteråt var kunden strålande nöjd, och jag med. Mest av allt reflekterade jag över att mitt materiel fungerar för i princip alla åldrar. Visst, lite putsat och en något annorlunda ram, men dock. Även ett gäng i 60-70-årsåldern garvar!

Inga kommentarer: