2007-12-08

Ännu en firmafest

Igår var jag på en firmafest för sjuksköterskor och läkare. Det var kul, men först var jag lätt oroad eftersom det var en man som stönade och vrålade och kluckade och lät på det stora hela taget som en säl då och då under middagen. Jag började fantisera om att han var en läkare som hade Tourettes syndrom och att det var extra spännande när han gick ronden... Men mest troligt var att mannen ifråga hade fått lite för mycket alkohol, och jag såg en show framför mig med inslag av säl. Oroande. Det visade sig emellertid att man delat ut små lappar under middagen där folk hade fått olika uppmaningar. Denne man hade fått en lapp där det stod att han skulle hålla på och ge ifrån sig en massa ljud helt omotiverat. Och han tog lappen på allvar. Han började bröla under min show också, men jag införlivade honom i showen och fick otroligt bra betalt för det. Standup Comedy, i samarbete med sälmannen.

Inga kommentarer: