2008-06-29

Snabba pix

Fick ett firmagig igår med bara nån timmes varsel. Stod på IKEA när telefonen ringde. Ett köpcenter i Trelleborg hade gett upp hoppet om uteaktiviteterna eftersom det regnade, och skulle nu hitta nåt annat att fylla tiden med. De hade fyra timmar på sig att fixa lokal, mat och underhållning... Det blev pizza och standup. Jag blev rekommenderad av Martin Svensson. Tack!

Frågade Mats om han ville följa med, och det gjorde han gärna. Vi mötte ett härligt gäng på 30-40 pers, ganska ung medelålder. Det var extra kul att få åka ut och göra ett sånt här gig nu, jag gjorde nämligen ett klubbgig jag var rätt missnöjd med i veckan. Då var halva publiken i och för sig inte där för att se standup utan för att prata, men jag kände ändå att jag kunde gjort bättre ifrån mig och kände mig ganska besviken efteråt. Ibland tar det extra hårt, och man undrar varför man håller på med detta... Men så fick jag möta denna sköna publik igår, som hängde med på färden hela vägen med fullständig lyssning och intresse. Jag värmde upp med 5-10 min, kollade av vilka som var där och fick många gratispoänger av informationen jag hunnit få. När de hade vrålat och garvat åt varandra ett tag så släppte jag på Mats. Han kändes lös och ledig i kroppspråket och skötte sig väldigt bra. Sen körde jag i nästan 30 minuter och det funkade som det skulle. Jag inflikade mycket publiksnack, kunde anknyta till några i publiken på olika sätt, och då blir det ännu mer här och nu. Kul gig. Det var precis vad jag behövde.

Här kan du läsa om vad Mats skriver om kvällen.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: