2008-11-17

Malmö-Sthlm-Malmö

Åkte till Norra Brunn i torsdags för att köra där två kvällar. Ofta känner jag alldeles för stor respekt för den scenen, det är nåt där som ibland gör en nervös och det är jag nog inte ensam om. Jag är ju inte där speciellt ofta heller jämfört med klubbarna i Skåne och även om jag uppträtt på Norra Brunn i flera år så är det inte som min hemmascen MACK. På sin hemmascen finns det lite utrymme för experiment, man känner sig hyfsat lugn ändå. Kommer man till Norra Brunn så vill man ju visa vad man går för, så det är sällan jag gett mig in i några experimentella övningar där. Fast denna gång så bestämde jag mig ändå för att köra lite otestat. Första kvällen gick hyfsat, men det tog tid att jobba upp energin i rummet. När jag lämnade över så hade jag dock inget att skämmas över. Kvällen efter hade jag fått lite mer utrymme tidsmässigt på scen vilket gjorde att jag kunde ta det lite lugnt och prata lite mer med publiken. Där fick jag det att lyfta nästan på en gång och jag höll ett riktigt bra tempo hela vägen. Det var kul också eftersom det var sista gången jag var där denna säsong.

Inga kommentarer: