2009-01-28

Garva och framöver

Igår var jag och körde på Garva Comedy Club på Harrys vid Stortorget i Malmö. Det är en jättebra try-outklubb även om det finns lite barnsjukdomar fortfarande. Men det är bra med en så central klubb, jag (och många med mig) har ju saknat Gatan Bar som låg vid Lilla torg.

Jag hade lite nya spaningar på gamla ämnen som jag hade fixat ihop. Fick bra respons och svar. Publiken var väldigt trevlig, men hade också varit ganska försiktig nästan hela kvällen, så jag bestämde mig för att väcka liv i dem med ett bus inledningsvis. Gjorde därför om min entré och bad publiken bua ut mig och vråla. Det funkade bra och efter det tilltaget vågade de låta betydligt mer.

Framöver händer det lite mer än det gjort hittills i år (bortsett från festivalen då). På fredag ska jag göra ett gig på ett gymnasium. Sen är det ett scoutgig på gång (har aldrig uppträtt för scouter hittills, det ska bli skoj!), flera klubbgig och i mitten på februari ska jag uppträda i Jämtland, på ett bygdeting i Lit.

Men nu närmast ska jag färdigställa min sista krönika för Norrbottens-Kuriren.

Inga kommentarer: