2009-07-21

Jesper och Özz på Ribban

Ikväll var Jesper Rönndahl outstanding på Ribban. Det går inte att säga något annat. Han är ett komiskt geni och det är underbart att ta del av vad hans hjärna svamlar ihop. Många av hans fans hade kommit denna kväll, och de andra blev hans fans innan kvällen var slut.

Özz hade ont i halsen och var fruktansvärt hes. Trots detta genomförde han en riktigt bra show och blev också uppklappad. Jag älskar hans samhällskritiska material, det är viktiga saker han säger och på vägen får folk skratta gott. Underbart!

Utöver dessa sågs även Tutti Blixt, Emma Wessleus och Biggan Lowén på scen som alla gjorde bra ifrån sig. Själv var jag konferencier, men tyvärr inte en särskilt bra konferencier. Jag var rörigare än någonsin, bytte plats på Tutti och Emma av misstag, tappade tråden och snubblade runt som en tvååring som just lärt sig att gå. Visst fick jag mina skratt, men den här goa närvarokänslan som man har i kroppen när det är bra fanns inte alls med mig. Men det är motgångar som trots allt blir lite lättare att bära när 170 personer just haft en riktig toppenkväll från början till slut...

Ska vara konferencier på HECK imorgon, då ska jag fan vara bättre!

4 kommentarer:

Rulle sa...

Tala aldrig illa om dig själv
Låt andra göra det....eller inte

Elin sa...

Min blogg är en plats för mina tankar, ibland tycker jag att jag är bra och ibland tycker jag att jag är dålig. Vad andra tycker får stå för dem :-)

Rulle sa...

Vad dum JAG är

Peter sa...

Vad hände med "Tala aldrig illa om dig själv?"