2009-08-31

Spännande...

Imorgon är det tjejkväll på Ribban med 25 tjejer på scen. Blandad kompott med nya och rutinerade. Det är många, men ändå är inte alla med! Det finns faktiskt fler.

I förra veckan gjorde jag ett spännande gig. Det var ett vardagsrumsgig inför 16 personer. Vad jag inte visste när jag kom dit var att 4 stycken av dessa inte var svensktalande. Det gjorde mig lite lätt orolig. 25% av publiken skulle alltså inte förstå någonting...

Nåväl, jag startade upp på svenska, gjorde ett par korta skämt på engelska och fortsatte sen på svenska. Det gick riktigt bra hela vägen, de var med och hade väldigt roligt. Jag hade också väldigt roligt. Sällan man gör såna vardagsrumsgig. Innan jag gjorde ett gig för tre personer var min minsta publik tre barnfamiljer på 8 pers i just ett vardagsrum. De vuxna skrattade och applåderade tyst för att inte väcka ungarna i rummet bredvid...

Har förresten lagt upp nytt klipp på youtube (inte en dag för tidigt)
Om scouter plus lite publiksnack.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Kastar mig över till tuben :)

Elin sa...

Tack för kommentaren på youtube :-D