2010-09-20

Big Ben och Mässingshornet

På självaste valdagen så var jag och skojade på Big Ben. Jag skulle avsluta kvällen och hade bra närvaro, jag hade väldigt roligt och jag rodde också iland min tes om Sverigedemokraterna för andra gången. Röstläget som jag fortsätter jobba med lyckades jag dra ner lite. Det känns så bra för stämbandsapparaturen så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen... I övrigt, jättekul kväll och enormt go' och skön stämning även om det inte var lika packat med folk som jag brukar vara van med. Tack Tomas Bonderud för att jag fick komma!

Ikväll var jag på Mässingshornet och det blev en rent ljuvlig kväll!!! För egen del så känner jag mig dock lite kluven eftersom jag var helt sjukt ofokuserad och osammanhängande. Resultatet blev att jag inledningsvis inte jobbade med rummet fast det var fullständigt uppdukat! En sån chans får man bara inte missa, aja baja... Men jag sabbade i alla fall inte stämningen och kvällens komiker gjorde idel sköna framträdanden! Själv hade jag vansinnigt roligt hela kvällen, inte minst åt Valles samtal med "Maj-Britt", vår legendariska häcklare. Begreppet "här och nu" får gång på gång en ny innebörd på Mässingshornet...

Komikerna som trängdes i lokalen som rent storleksmässigt liknar ett lite större valbås var:

Henrik Mattisson (som bokstavligt talat slog sin panna blodig för att gestalta ett skämt),
Johannes Finnlaugsson (som bland annat drog ner stora skratt på en "diskret" servitör),
Eric Andersson (som hade skrivit en sång om askmolnet inspirerad av Tomas Ledin),
Fredrik Ivarson (som gjorde sitt livs första standupframträdande och fick det att se ganska enkelt ut),
Ludde Samuelsson (som fick sällskapet med de medelålders damerna att tacka Gud för inkontinensskydd),
Valle Westesson (som skötte kvällens häcklare som om han aldrig gjort annat än tjafsa med häcklare* se klipp här ),
Joakim Andersson (som gjorde sitt tredje gig någonsin och gjorde oss nyfiken på mer),
Björn Tennfors (som spekulerade i varför gympalärare har gympakläder),
Marcus Johansson (som fördjupade sig i valresultatet och fick oss att skratta åt det, se klipp på hans blogg) och
Mats Andersson (som berättade om sin dyslektiska kompis i tidningsbranschen).

Låt oss för all del heller inte glömma mannen med okänt namn som drog en göteborgshistoria i pausen! Nästa gång vi kör ute på Mässingshornet är 4 oktober.

*) Han bor ju på Kirseberg så det finns ju en överhängande risk för att det är sant.

Inga kommentarer: