2010-12-06

MACK och Stureplan

Förra veckan var jag konferencier på MACK, det var Ann Westin, Ludde Samuelsson, Per-Olof Fahlborg och Pierre Mathisson som jag skulle presentera, och det gjorde jag för en vänlig publik där hälften aldrig varit på standup innan utan istället ägnat sin tid åt Espresso House i Ängelholm. Men nån gång ska ju vara den första! Kvällen blev härlig och alla gjorde bra ifrån sig, och som överraskning dök Björn Gustafsson upp och körde ett kort set. Jättekul att se honom igen, det var ett tag sen sist.

Det är också kul att se när Ann Westin kommer upp på scenen och bara kör på. Det är en blandning av skräck och lysande humor när hon spänner ögonen i publiken, de kan omöjligt värja sig mot denna underbara och minst sagt färgstarka komiker!

Själv är jag nöjd, jag var lös och ledig och pratade om lite aktuella ämnena från ett hyfsat oförberett perspektiv, jag var väldigt här och nu och det blev bra.

I helgen var jag på ett firmagig med tema Stureplan. Väl på plats visade det sig att det var samma firma som jag uppträtt för 2006, de hade bara bytt namn. Först blev jag lite fundersam och började tänka på vad jag kört för materiel då. Men jag kom snabbt fram till att det mesta jag kör nu trots allt är av senare snitt. Skönt! Ibland känns det ju som man inte skriver nåt alls, härligt att få motsatsen bekräftad. Det var roligt att möta dem, ett härligt gäng! Mats följde med mig och körde en kortis också -var ska en Båstadkomiker vara annars om inte på en Stureplansfest?

Inga kommentarer: