2011-11-11

Vi fortsätter under temat uppsamlingsheat!

I slutet av oktober hann vi med ännu en sjuk kväll på Mässingshornet! Som vanligt hade vi fantastiskt roligt med absurda och komiska inslag. Och nu har jag inte ens räknat med komikernas strålande insatser... Publikdelaktighet tas till en ny nivå på det där stället...

Sen var det en kväll på Garva då mina kursare skulle göra "examen" från kursen i standup som jag hållit. De gjorde varsitt stabilt och bra gig! Mycket stolt lärare :-)

I november har det hänt lite allt möjligt, bland annat körde jag support på MACK 3 november, blev 22 minuter, jättebra flow, feeling och tajming. Och på svenska? Kanonbra. Inte minst för att runt hälften var nytt. Fick det att klaffa väldigt bra, fortsatte att slipa det ytterligare på Garva veckan därpå. Gick strålande även där!

Har också hunnit med ett firmagig tillsammans med Jesper Mattsson för ett gäng karlar som inte kände varandra. Var lite tungrott, men gick ändå bra. Intressant med en salongsberusad man med en trumpet i publiken. Som han inte tvekade att använda närhelst han ville... Jesper gjorde en stabil insats och jag övergav lite materiel till förmån för förvirrade samtal med trumpetmannen.

Igår var det MACK, testade lite av det nya för tredje gången men fick det inte att svänga denna gång. Hade för lite tid att bekanta mig med publiken kände jag, så jag fick inte grundat ordentligt. Men så kan det vara ibland :-) Jag fick däremot möjlighet att se Al Pitcher i högform -som alltid. Det är en ynnest att få se honom uppträda, det är julafton varje gång. Se till att ni inte missar honom när han åker på sin FIKA tour nästa år. Han är makalös!

Imorgon ska jag göra ett annorlunda gig. Återkommer om det...
Trevlig helg!

Inga kommentarer: