2008-08-13

MACK igår

Gick till MACK igår, men bara en kortis eftersom vi varit sjuka. Vi kom strax innan paus, då höll Teresa på för fullt. Vi gick aldrig in utan stannade utanför till pausen, men av det jag hörde så verkade hon få god utdelning på sina grejer.
Efter paus var det Birgitta Lowén, egentligen orsaken till att jag pallrade mig dit. Det är en begåvad kvinna som står på scen i en humoristisk monologföreställning, men har nu testat standup. Igår var andra gången. Hon blev intervjuad i Norra Skåne inför kvällen, läs artikeln här.

Hon var helt strålande. Riktigt, riktigt bra, det märks att hon har scenvana. Ser fram emot att få se henne på fler standupscener framöver! Hon verkar ha drivet och viljan också, det kommer man långt på.

Efter henne körde Cecilia Ramstedt, hon skötte sig också bra. Jag gillade materialet om kopparpriserna, det var en lite oväntad aspekt från ett kvinnligt perspektiv...

Sen, sist men inte minst var det André Wickström som äntrade scenen på det gamla kallbadhuset. Jag gillar hans stil, från ett stillsamt lugn så exploderar han då och då i energiska utfall och act-outs på de mest obskyra ämnen man kan tänka sig. Kvällen avslutades med en favorit i repris, den danska vägbeskrivningen.

Bra kväll, och då såg jag ändå bara hälften :-)

Inga kommentarer: