2008-08-18

Norra Brunn

Körde på komikerfestivalen på Norra Brunn i lördags. Det var inte lika bra tryck som det brukar vara på festivalfinalen, men det var inte lika mycket folk som det brukar heller.

Men brandskyddsmyndigheten var nog nöjda... För flera år sen så kom de dit under en festivalkväll och hotade med att strypa strömmen om inte lokalen var utrymd före 23.00 eftersom det var på tok för mycket folk. Schyffert skulle avsluta kvällen och går upp och deklarerar läget "ifall micken slutar fungera så vet ni varför". Men han hann avsluta innan lokalen utrymdes.

Men åter till i lördags. Jag fortsatte testa min lite buttrare stil som jag experimenterar med, och det gick bra. Jag fick mina skratt och applåder och är nöjd med kvällen. Men det jag letar efter nu är lite mer spelglädje. Jag känner ingen överdriven entusiasm inför mina gig, snarare tvärtom ibland. Det brukar alltid funka bra när jag väl står där, men jag har inte lika kul som jag har haft tidigare. Sånt går ju i perioder naturligtvis, men jag ska försöka leta upp lite standupglädje inför hösten tänkte jag. Kommer behövas. Ska man hålla uppe tempot som hösten ofta ger så krävs det att man tycker att det är kul också...

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: