2008-09-07

Jätteroligt gig!

Gjorde ett jätteroligt gig igår, det var ett band som firade jubileum och bjudit in en massa folk till en stor härlig fest för detta. Jag tog med mig Biggan Lowén som extrakomiker, den informationen jag hade om publiken gjorde att jag trodde att hon skulle passa perfekt där, och jag tog inte miste!

Jag startade upp lite som konferencier, gav ramarna, pratade lite om bandet och festen, och när jag kände att publiken var med så skickade jag över stafettpinnen till Biggan. Hon gjorde det strålande, hennes material var som klippt och skuret för den här kvällen. Det var jättekul att se och när hon var klar så avslutade jag med ca 25 minuter. Det var ett av de roligaste gig jag gjort på ett tag! Det hände så mycket med publiken, och även om strålkastaren effektivt tog bort alla synintryck whatsoever så lyckades jag ändå få lite publiksnack att funka, improvisera lite om sånt som hänt under kvällen etc. Det var ett härligt levande gig med egen vilja, så där så man inte har riktig kontroll på vad som händer... Den kategorin av gig tillhör de roligaste!

Applåder och visslingar till arrangören som tog sig tid att förbättra våra förutsättningar med flera hundra procent genom att dra lite sladdar och fixa med ljud och ljus i samma lokal som publiken redan satt i. Grundidén var att vi skulle köra i en angränsande lokal på bandets scen för en stående publik. Heder åt arrangörer som fattar att när en ståuppkomiker har åsikter om scenplacering med mer så finns det anledning!

Inga kommentarer: