2008-11-21

Det här med att skjuta upp grejer...

Tittade ut genom fönstret vid 11-tiden. Blå himmel och solsken. Jag tänkte att jag fick utnyttja det och ta en liten promenad! Grejade med annat, efter typ en kvart så var den blåa himlen borta och en ymnigt snöfall bredde ut sig över Malmö. Så kan det gå om man skjuter upp grejer... Det kan bli vinter medan man väntar!

Gjorde ett kul gig i tisdags, det var för ett nätverk för enskilda förskolor. Ett sånt där riktigt feelgood-gig! Mats var med och gjorde ett ypperligt jobb med att starta upp kvällen också, det betyder mycket i såna här sammanhang. Härlig stämning, härliga tillgängliga människor. De fick en toppenkväll! Och vi med.

Sen körde jag konferencier på MACK igår. Det var en jätterolig kväll, även om förutsättningarna var vingliga. Zinat Pirzadeh som var huvudnummer hade ställt in, och Yvonne Skattberg kom som en räddande ängel. Om 90 pers köpt en komiker och får en annan så kan de bli lite tjuriga ibland. Men det gick väldigt smärtfritt ändå, några muttrade, men det var bara två stycken som vände i dörren. Kvällen som sådan blev toppen. En av mina "favoritstanduphändelser" är när någon i publiken ger svar på tal så att alla asgarvar och personen ifråga får en applåd. Det hände igår! Det var en man jag pratade lite med, det visade sig att han var från Småland. "Jaha" sa jag, "men hur hade du råd att ta dig in här?" Han svarade lugnt: "Jag blev bjuden". Skratt, applåd.

Dominik Henzel charmade publiken totalt, han har nåt väldigt avväpnande i sin standup. Riktigt härlig comedy och energifylld som bara den. Jättekul! Även Yvonne Skattberg gjorde ett riktigt bra jobb! Det är svårt att komma som ersättare på det viset, men hon gjorde det utan problem. Det var en fröjd att se henne toppa kvällen. Förutom dem var det hela fem bonuskomiker också som alla förvaltade sin del av showen, Mats Andersson, Erika Sjöwall, Per-Olof Fahlborg, Ludde Samuelsson och Elina Du Rietz. Särskilt roligt var det att se Elina eftersom jag aldrig hade sett henne förut. Hon hade en lite annorlunda ingång till sitt material och publiken föll pladask för henne.

Inga kommentarer: