2010-03-25

The Tivoli igår

Det var en kul men ganska speciell kväll på Tivoli igår, lite konstig rentav. Det var rätt mycket män i publiken, om det inverkade, män är ju lite konstiga ;-)

Medverkande komiker var förutom jag själv också Lars Magnusson, Fredrik T Olsson, Niklas Andersson, Tomas Högblom, Malin Nanhed, Sven Brundin, Ami Hallberg Pauli och Måns Nilsson. Konferencier var Martin Svensson.

Publiken var inte så lättflörtade, och det märktes redan från start. Jag var trea ut i första akten, då var det lite varmare i lokalen och jag gjorde ett ganska tajt framträdande utan några krusiduller. Jag fick rätt bra betalt av publiken och kände lite mer scennärvaro än jag känt de senaste gångerna. Efter mig körde Niklas Andersson och briljerade. Han drog upp kvällen ytterligare några hack och skrattsalvorna ekade. Sen var det paus. Men när andra akten började så var det lite trögt igen, det var som om nån serverat nåt olämpligt under pausen... Men det tog sig lite efterhand. Härlig och mysig lokal, härliga människor, roliga kollegor och lite tulpaner. Jag hade en kul kväll!

3 kommentarer:

Martin Svensson sa...

Konstig, var ordet.
Läs min blogg...

Tack för din insats.

Anonym sa...

Ja.. det är alltid publiken det är fel på
Komikerna är alltid detsamma....felfria

Elin sa...

Naturligtvis inte. Men hur man än vänder och vrider på det så blir det bättre comedy om man uppträder för ett glatt gäng jämfört med ett begravningsfölje. Oavsett komiker. Med det inte sagt att det var ett begravningsfölje igår, långt därifrån, men det var en lite annorlunda kväll.

För övrigt är det ingen som påstått att komiker är felfria förutom du, så tack så hemskt mycket för komplimangen! :-)