2010-12-19

Årets sista gig och jullov

Jag gjorde årets sista gig i veckan, ett bejublat framträdande för lärare i Jönköping. Med mig hade jag andrapristagaren i årets Bungy Comedy: Jesper Mattsson (se artikel om honom här).

Vi kom i bra tid till restaurangen som arrangemanget hölls på. En oroande detalj var att stället inte alls var abonnerat, utan det var lite annat löst folk på plats också. Men, som tur var så var det så pass få och de gjorde inget större väsen av sig, därför kunde vi koncentrera oss helt på lärarfesten. Jag startade upp det med sju minuter publiksnack samt lite genomgång om vilka de var löst baserat på förhandsinformationen jag fått. De var med på noterna från allra första början, och det var jättekul att få lämna över denna sköna publik till prästen från Ystad som verkligen charmade dem totalt! Han gjorde ett klockrent framträdande, och när han var klar tog jag vid igen. Det var bara att surfa! Visst är det långt till Jönköping men väl på scen kändes det värt varenda mil. Härligt att få avsluta året med ett sånt guldgig!

Nu: jullov i typ en månad. Välförtjänt :-)

GOD JUL och Gott nytt År!

2 kommentarer:

Jesper Mattsson sa...

Det var en kanonrolig kväll med härlig publik! Dessutom gjorde vi båda stabila insatser. :-) Var värt varenda mil för att uppleva en sån kväll.

Passar på att tacka för en fantastisk "humor-höst" och ser fram emot 2011! Ha en underbar jul och ett gott nytt år!

Elin sa...

Tack detsamma, har i sanning varit ett rent nöje att se dig uppträda :-) Vi hörs och ses på andra sidan nyår! God Jul! *<:-)