2011-05-02

MACK på skärtorsdagen

Innan påsk var jag konferencier på MACK. Det är ju ett tag sen men jag har varit så sjukt stressad den senaste tiden. Jag går i baklås när jag har för mycket omkring mig, men på nåt vis så lyckas jag ändå alltid ladda inför gig. Det är som att all energi som finns i mig går åt till gigen fast jag är sliten. Ofta får man en hel del energi tillbaks också när man står på scen.

Det gällde definitivt giget på MACK på skärtorsdagen. Jag fick hugg direkt och kunde lattja bra med publiken. Känner mig tryggare med att prata med publiken, tänker fortsätta att utveckla det. Det är läskigt ibland, men mest är det bara roligt. Staffan Nordqvist var första komiker ut och han knäckte fullständigt. Det är fantastiskt. En kille som gick in i MACK "bara" rent administrativt som kassör men som blivit en grymt bra rookie på köpet. Jättekul att se! Sen körde Björn Tennfors, han är så skönt skruvad och skriver enormt bra materiel! Därefter körde Mats Andersson en halv supporttid och visst, jag är jävig, det inser jag. Men den här kvällen var han precis så bra som hans farsa påstått att han varit hela tiden. Han var riktigt lysande. Därefter går Ludde Samuelsson upp och fortsätter succén. Efter första akten var man helt matt av allt skratt...

I andra akten kom BungyComedy-finalisten Filip Andersson upp med tre starka minuter. Efter honom kom överraskningskomikern Robin Paulsson upp på scen oannonserat, herre du milde tid vad folk jublade redan innan han började köra... Men de jublade efteråt också! Sen kom Marika Carlsson och avslutade hela tjottaballongen. Och det gjorde hon med eftertryck. Mycket stark kväll från början till slut, vi hade stammisar där som påstod att detta var den bästa MACK-kväll de varit på nånsin. Ja, och en av de bästa MACK-publiker vi haft också! Det plus komiker på topp ger ett magiskt resultat :-)

Mats skriver om kvällen här:
http://www.mats-andersson.se/index.asp?page=blogg&bloggID=1158

Inga kommentarer: