2011-05-31

Och imorgon är det juni!

Nu är det snart sommar, och solen värmer min vinterfrusna själ. Så underbart.

Men igår kväll var jag arg. Jag var konferencier på Mässingshornet och var redan tidigare under dagen i otakt med världen och även med livet som helhet. Ni har säkert testat nån gång, då vet ni vad jag pratar om. Jag har dock i 9 fall av 10 lyckats leverera även vid de tillfällen som jag inte mått så värst bra, men igår var det den 10:e gången.

Jag hade ungefär lika bra tajming som kungen.

Nåväl, trots detta så blev det en trevlig kväll. Massa trevliga komiker hade tagit sig tid att komma och gjorde stabila insatser. Och det hade också en med Mässingshornsmått mätt stor publik gjort. Eric Andersson startade kvällen starkt med mycket publikkontakt. Joakim Andersson har blivit mer avslappnad på scen och fick träna på att konkurrera med en servitör med röstresurser. Scenvane Mats Rydh gjorde en mycket stabil standupdebut. Johannes Finnlaugsson kom och drog ner några av kvällens största skratt. Fredrik Ivarson ironiserade över folk som närmar sig pensionsåldern till publikens förtjusning. Nathalie Cecil gjorde sitt blott tredje gig med en oöverträffad scennärvaro. Henrik Mattisson fyllde år och firade det med att köra lite nytt som var strålande. Jesper Mattsson avslutade kvällen med glans.

Jag är inte lika arg nu som jag var igår. Men fortfarande lite småsur. Nu ska jag betala lite räkningar för att bli på bättre humör.

Inga kommentarer: