2007-06-03

Eslöv by night

En sen kväll i Eslöv, ett annorlunda gig och en nästan en ren firmafest för komiker... Jag var och uppträdde i Eslövs medborgarhus för ett fyrtiotal personer tillsammans med fyra kollegor. De hade lagt den här showen samma kväll som den så kallade "krogsvängen" ägde rum i Eslöv, en årlig högtid, och dessutom var det EM-kval Sverige-Danmark. Timing is everything. Det var jag, Marika Carlsson, Soran Ismail, Niclas Christoffer och Yvonne Skattberg som skulle uppträda tillsammans med ett antal dansgrupper av olika slag. Det var salsa och paljettkostymer och boliviansk folkdans och magdans och så lite standup :-)

Förutsättningarna för showen var lite svajiga, det var lite trögt ibland för alla inblandade på scen, men de som kommit hade det trevligt! Jag öppnade och gjorde ett bra set på 15 minuter. Kände mig nöjd och glad efteråt eftersom jag lyckades med det jag haft problem med på senare tid, nämligen ta det lugnt. Istället för att dra upp tempot så drog jag ner och sög lite extra på puncherna, tog ut svängarna och hade på det stora hela taget väldigt skön tajming. Sen tog jag det lugnt och kollade på de andra komikerna. Efteråt bjöds vi generöst på fin mat av arrangören. Då startade en efterfest, lite av en komikerfirmafest och vi hade väldigt kul under kvällen... Det är så härligt att få uppträda ett gäng komiker, man har så förbannat roligt ihop. Till och med i Eslöv...

Inga kommentarer: