2007-06-11

Röda korset

Gjorde ett gig på Tangopalatset i Malmö för Röda Korsets ungdom i helgen tillsammans med Mats Andersson. Jag gjorde ett fantastiskt roligt gig, var verkligen närvarande på scen och lyckades möta publiken fullt ut. Mitt stora problem nu är annars att jag drar upp tempot för mycket. Får jag inte riktigt hugg så drar jag upp tempot av den anledningen, går det riktigt bra så drar jag upp tempot av ren iver. Och jag förlorar i tajming vad jag ökar i tempo... Men det här giget lyckades jag hålla tempot nere från början och kände också tajmingen mycket tydligare. Jag ökade tempot i mitten men jag hade sagt till Mats att ge tecken till mig om så skedde, så han gav mig signal och jag saktade ner igen. Perfekt. Mats värmde för övrigt upp för mig som vanligt. Han började med en ny inledning som inte fungerade riktigt som han tänkt, men hämtade upp det himla bra. Det är bra att våga lite nya vägar för att se vad som fungerar och inte, det är där utvecklingen sker. Jag ska själv se till att våga lite mer, gå ut på djupt vatten lite oftare när tillfälle ges.

När jag pratade lite med publiken i början så visade det sig att jag hade en gammal klasskamrat i publiken. En endaste person från Östersund och det är en person jag känner! Då fattar ni hur litet Östersund är...

Inga kommentarer: