2009-09-27

Oslipat Swingers Night

Igår var det Oslipat Swingers Night. Idén var att komiker byter material med varandra för en kväll, man skulle göra cover på en annan komiker helt enkelt. Jag var en av de nio som hade fått äran att vara med, och min uppgift var att tolka Marcus Johansson. Mina skämt skulle Nils Lind tolka.

Det kan vara bland de sjukaste känslor jag varit med om, att se Nils stå och köra mina skämt! Men väldigt, väldigt roligt. Han skruvade till vissa skämt ett par varv extra på sätt som jag inte tidigare tänkt på. Kul!

Jag körde då Marcus skämt, och det var himla kul och gick jättebra. Jag hade också hittat några nya ingångar i hans material, ett par som funkade kanon och andra som funkade sådär. Jag vill tro att det sista hade med leverans att göra, för jag gillade dem. Oavsett vilket så var alltihopa väldigt roligt. Både att köra själv och att se alla inblandade! Alla gjorde det jättebra, och det var en makalöst rolig kväll.

Med denna kväll förutom undertecknad var:
Teresa Tönisberg, Marcus Johansson, Nils Lind, Cecilia Ramstedt, Tomas Högblom, Valle Westesson, Jesper Rönndahl och Kringlan Svensson.

För en mer utförlig rapport av kvällen kan ni läsa mer på Mats blogg.

Inga kommentarer: