2010-02-17

Och så blev det en repris

Jaha, så var vi där igen.
Samma visa som igår, ostrukturerad, hattig, utan flyt och finess hastade jag igenom lite lösa tankar om saker och ting. Det gick betydligt bättre än igår i och för sig, men det säger mer om det första giget än nåt annat. Jag blir så trött på mig själv, när jag vet att jag har kapacitet och ändå inte gör det bättre. En tokförkyld och deprimerad komiker, visst låter det som en hit?

Nåja, jag gjorde nåt bra idag i alla fall, jag var och spelade in en kort sketch för webb-tv tillsammans med Robin. Det var himla skoj och jag gjorde en bra och stabil insats. Robin som för övrigt gav mig beröm för min standup när han sa "sist jag såg dig var du suverän", och jag får väl ta till mig det och se till att skärpa mig.

En eloge till alla underbara och goa komiker som jag fick träffa idag och höra på scen, några för första gången. Tack till reseledaren Mats Andersson, småbarnspappan Eric Andersson, hundägaren Fritte Fritzson, manliga Tina Andreasson, imitatören Robin Paulsson, sovrumsanalytikern Anders Löfberg, en helt annan Simon Svensson och den helt oförbätterlige Tomas Högblom.

Puss och kram och godnatt.

6 kommentarer:

Man är själv närmast sa...

Tala inte illa om Elin

Elin sa...

Men jag måste väl få skriva hur jag känner? Snälla?

Alltid positiv sa...

Ja, men bara för den här gången
Ingen minns om du misslyckas
Alla hyllar dig för framgångarna
Vad säger du till spegeln?
Ingen är som du......

Elin sa...

Tack för dina som du upplever det uppmuntrande ord, men jag skriver faktiskt vad jag vill på min blogg :-)
Det är mitt sätt att bearbeta både positivt och negativt i livet som ståuppkomiker.

Förlåt sa...

Sjävklart

Elin sa...

...som sagt, jag fattar naturligtvis att din tanke bakom är god, men säger man åt mig att jag inte får skriva vad jag vill blir jag bara purken :-)
Det finns en väldigt positiv kraft i att kunna ge sig själv en rättvis bedömning, det bådar för utveckling. Jag kommer ingen vart om jag gör ett skitgig och sen skriver på bloggen "Åh vilket toppengig det var!"
Dessutom, om du brukar följa min blogg så vet du att dessa skitgig är förhållandevis sällsynta.