2011-01-28

Kul kväll i Kristianstad

Jag var ganska inspirerad inför giget på Hesslebaren i Kristianstad, såg fram emot att få se lokalen och stifta bekantskap med den nya klubben. Micke Hallqvist tog emot oss, han var laddad inför kvällen, det märktes tydligt. Jag frös som en apa när vi gick från bilen och jag såg ingången till Hesslebaren som en varm och välsignad befriare. Men det visade sig att logen låg i något som skulle kunna betecknas som ett kylrum. Men det var också det enda minuset (ursäkta ordvalet). Okej, en sak till då, scenljus saknades.

Men i övrigt var det bra, fokuserad publik, Micke ramade in kvällen bra som konferencier, och alla komiker skötte sina kort med den äran. Hörde att detta hade varit den bästa kvällen där hittills, och det tar vi gärna på oss vi som var där!

Jag skulle avsluta kvällen och var lite osäker på vad jag skulle köra. Om jag skulle sejfa eller spränga in lite nytt och till slut bestämde jag mig att sejfa. Det gick strålande, jag skaffade mig folkets kärlek från första stund och det höll i sig. Men nånstans mot slutet så tappade jag bort mig lite, och bestämde mig för att peta in det nya från Mässingshornet i måndags. Det gick jättebra, var skoj att få det bekräftat för en lite större publik än 5 personer också...

Efteråt fick jag frågan av ett sällskap om jag skulle komma dit nästa gång också, och möttes av en djup suck när jag svarade nej, jag tror jag tar det som en komplimang! :-)

Mats har bloggat om kvällen här.

Inga kommentarer: