2011-02-17

Dockan

Gick i dvala ett par dagar efter festivalen, börjar nu komma tillbaka till livet igen. Jag var på Dockan och uppträdde igår. Det var en osedvanligt trög kväll, publiken bjöd inte till alls och de komiker som äntrade scenen fick slita hund. Jag hade med mig Sami Nasufovski som nyligen debuterat som ståuppkomiker, en 15-årig turkisk kille. Jag skulle öppna andra akten och sen presentera Sami. I första akten gick jag mest omkring och var arg över att kvällen var som den var. Ville nästan springa upp på scenen och ta publiken i hampan... Men när det väl var min tur så lurade jag in publiken på olika vägar så de fick låta lite och det blev genast lite bättre energi i rummet. Jag improviserade också lite och fick bra betalt på det för att det var så "här och nu". Testade lite nytt och gjorde sammanlagt ca tio minuter. Fick en del att funka bra, men jag var -som vanligt- orepad vilket ledde till att jag glömde typ hälften :-P

När jag var klar så gav jag Sami en bra presentation och han gick upp och gjorde sitt bästa gig hittills vill jag säga! Han improviserade lite i stunden och fick materielet att funka bra. Jättekul att se, ska verkligen bli intressant att följa hans utveckling som komiker!

Inga kommentarer: