2011-02-06

Kurs och Helsingborg

På dagen höll jag och Lena i en standupkurs för fyra stycken humorister med invandrarbakgrund. Det blir en uppföljning på lördag, om någon av de håller kommer de få uppträda på Malmö Comedy Festival 13/2!! Det var en jättekul dag, väldigt inspirerande. Ska bli härligt att se vad det blir av det! Däremot var jag trött som en dubbelarbetande kossa efter kursen och höll faktiskt på att somna vid middagen på restaurangen med svärfar och sambo. Då är man ett trevligt sällskap :-)

Men dagen var inte slut än, jag fick också möjlighet att bidra med humor på ett firmagig på Jacob Hansens hus i Helsingborg, under ledning av Maestro Martin Svensson, tillsammans med de fina kollegorna Lars Magnusson, Lars Taps och Micke Hallqvist.

Det hela utspelade sig i ett källarvalv med en lite underlig ackustik. Lars Taps började, jag hörde inte så mycket eftersom jag laddade men jag hörde skratt i alla fall, och det betecknas ju som positivt i vår bransch :-)

Sen körde jag 17 minuter, och det var lite ömse. En del av de säkra grejerna föll (fråga mig inte varför, men om du gjorde det skulle jag gissa på alkohol i kombination med ackustiken). I gengäld så tjafsade jag ovanligt mycket med publiken och fick det att funka rätt bra trots att det blev lite snackigt tidvis. Det var kanske inte det bästa gig jag gjort, men jag får ändå säga att det gick hyfsat. En erfarenhet rikare. Tack Martin!

Sen sprang jag till tåget och missade därmed resten av showen men kom å andra sidan hem i hyfsad tid till en välförtjänt natts sömn.

Inga kommentarer: