2011-09-28

De e mycke nu

Nu var det ett tag sen...
Den senaste tiden har jag stått i flytt vilket har varit minst sagt tidskrävande. Jag passade på att kombinera flytten med ryggskott och ett par kiropraktorbesök också men lite annat har jag hunnit med också.

9/9 gjorde jag ett privatgig med Lars Taps för en jubilar. Det var ett särdeles skönt sällskap människor, och en trivsam tillställning. Hade specialskrivit en låt som blev väldigt uppskattad också. Känns kul när man kan göra det där lilla extra.

Sen var det Standup på Erikslund 21/9, detta magiska ställe som ger kvällar man aldrig glömmer, så ock denna gång. Robin Paulsson och Ludde Samuelsson briljerade under kvällen och gjorde publiken rent salig, inte minst Ludde som helt okänd charmade Ängelholmarna med kraft. Dessutom fick de se Mats Andersson, Pierre Mathisson och Jonas Karlsson, allihop med bra scennärvaro och stabila insatser.
Jag var inte så pjåkig jag heller :-) Grym kväll helt enkelt.

26/9 körde Mässingshornet igång säsongen, en skön start med ett gäng pensionärer i publiken. Under kvällen sågs Fredrik Ivarson, Måns Hägerdal, Tina Andreasson, Johannes Finnlaugsson, Mattias Olsson, Gertrud Johnsson, Björn Tennfors och Nils Lind beträda scenen. Härlig kväll.

Så igår var det dubbelt upp, först ledde jag en ABF-kurs i nybörjarstandup och sen vidare till Garva där vi kom strax före paus. Kursarna följde med till Garva också, det var extra kul! Kursen var otroligt kul och inspirerande för mig, om den bara var hälften så kul för deltagarna så tror jag de tyckte det var värt det :-)
Sen hade jag äran att avsluta på Garva med 15 minuter. Det hade varit en ganska seg kväll, publiken var lite försynt. Jag försökte interagera med dem och lyckades till ganska stor del att få dem att glömma att de var försynta. Gjorde ett bra gig, lite nytt, men det mesta gammalt. En del av det gamla fick dock nytt liv med lite annorlunda leverans, och jag mjölkade ut vissa grejer myyyyycket mer än jag gjort tidigare, blev jättebra. Tur att jag levererade med kursarna i publiken, då kanske de vågar komma nästa vecka igen.

Ikväll blir det gig i Helsingborg. Där jag för övrigt redan varit en gång i dag eftersom jag somnade på tåget hem och vaknade lite för sent...

Inga kommentarer: