2011-09-05

Lunds humorfestival!!!













I helgen gick Lunds humorfestival av stapeln, detta enorma skrattarrangemang som Anagram Produktion står bakom, med Johan Wester och Anders Jansson i spetsen. Jag har haft så otroligt kul denna helg!

I torsdags var jag på invigningen i Lunds stadshall och fick möjlighet att se The Pajama Men, en mer eller mindre obeskrivbar show, för ett smakprov klicka här. De var fantastiska! Jag är så glad att jag fick tillfälle att se dem.

Sen på fredagen skulle jag själv köra i Stadshallen, tillsammans med Özz Nûjen och Anna-Lena Brundin. De var lysande bägge två, och jag gjorde också ett bra gig. Visserligen var jag lite stressad innan och hade svårt att ladda, men resultatet blev ändå okej. Sydsvenskan skrev några rader om hela showen, att bland andra Lunds starke man Mats Helmfrid och näringslivschefen Per Persson satt i publiken och såg ut att ha väldigt roligt. Sen hade de citerat ett av mina skämt i tidningen, brukar jag vanligtvis inte gilla, men det kändes ändå okej. Roligt att bli uppskattad!

Senare på fredagen var jag med i en show som hette Norrländsk sommarnatt, det var Ronny Eriksson, Niklas Folkegård, Ola Söderholm och jag. Janne Bylund skulle också varit med men blev tyvärr sjuk. Men vi som var där hade det väldigt roligt, och trots den ganska sena timmen var det mycket folk i Stadshallen som hade kommit för att vara med. För egen del var det första gången jag träffade Ronny, och det var jättekul, både att få träffa honom och att se honom på scen. Hoppas att han har lust att komma till MACK vid tillfälle!

Innan Norrländsk sommarnatt hade jag chansen att se en helt unik show på AF-borgen, med The Boy with tape on his face som du kan se ett smakprov av här. Det var en av de största behållningarna jag hade under festivalen förutom mina egna framträdanden.

Sen kom då lördagen, festivalens sista dag. Då hade jag äran att få medverka i Bara Brudar i stora salen på AF-borgen tillsammans med Ann Westin, Yvonne Skattberg och Elina Du Rietz. Även om jag gjorde tre bra gig under festivalen så tror jag detta var det bästa av dem. Det var riktigt kul! Och de andra skötte också korten bra, det blev en kanonshow.

Hela festivalen var grym, så himla kul också att få träffa sina kollegor. Stort tack för allt, Lunds humorfestival har efterlämnat en känsla av djup salighet. Vi längtar redan efter nästa års upplaga!

Inga kommentarer: