2007-11-08

November...

Nu är den här! Månaden då standup är som allra mest lukrativ, så också i år. Innan veckan är slut har jag hunnit med fem gig hittills. Jag förlorade en del jobb nu i slutet av oktober då min hemsida (och mail!) låg nere i nästan en vecka under den kanske mest olägliga tiden på året för ett sånt avbrott, men trots detta ser det bra ut med jobb.

Jag har ju tjänstledigt från mitt halvtidsjobb, och nu har jag bestämt mig, jag ska säga upp mig innan min tjänstledighet går ut. Det är ganska troligt att jag kommer hoppa in och extraknäcka där lite då och då i vår, men det är skillnad att jobba som vikarie nån gång i bland än att vara bunden till speciella arbetstider fyra dagar i veckan. Jag tror det kommer bli bra.

Livingroom Comedy körde sin tredje kväll igår. Publikrekord! Typ 35 personer, nåt sånt. Kvällen blev dock lite lång så publiken var trötta mot slutet. Men det verkar som om den här klubben kan ta sig trots allt! Känns bra. Var konferencier igår, ska vara konferencier ikväll på MACK. Det är kul att köra konferencier, men jag ser ändå fram emot att komma ut på ett firmagig imorgon och få köra ett eget set... Enda nackdelen med jobbet imorgon är att jag missar Mackan Anderssons boksläpp. Men jag hinner väl läsa boken så småningom :-)

Läste förresten om en enkät i SvD som man som ståuppkomiker har lite svårt att relatera till...http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/11/hur-mycket-skmtas-det-p-ditt-jobb.html

Inga kommentarer: