2007-11-02

Sköna standupdagar

Har fått njuta av god standup nu två dagar i rad, först på Oslipat i onsdags som bjöd på en underbar lineup med bland annat Thomas Järvheden bland gästerna. Jag gillar verkligen honom, han är en otroligt skön komiker, nu aktuell också med sitt eget tv-program Stå Upp! Hans uppträdande på Oslipat fick en spännande inslag när en ganska otraditionell häcklare reste på sig och höjde sin röst över den församlade skaran för att skandera lite könsord. Måste man så måste man...

Igår kväll var det MACK, utsålt som vanligt. Jag hade äran att vara konferencier för kvällen, vilket jag skötte med glans. Satte åtminstone ett nytt skämt också, det är aldrig fel. Det blev en fantastisk kväll för alla på scen, och inte minst publiken! Höjdpunkten för min egen del var störtsköne André Wikström, honom har jag inte sett så många gånger. Finlands mest kände komiker, som nyligen flyttat till Stockholm, så vi lär få se mer av honom här nu. Med tanke på hur otroligt bra han är så dröjer det nog inte förrän han är en av Sveriges mest kända komiker också...

Ikväll ska jag iväg och giga på ett ställe vid Österlen tillsammans med Mats, Oredan och Göran Ebenhart. Verkar bli en kul kväll :-)

Inga kommentarer: