2008-03-19

Upp och ner

Har gjort många riktigt bra gig i år, supporttiden på MACK och kvällen på LUCK för att ta två lysande exempel. Men trots det så har jag lite dåligt självförtroende nu. Jag är rätt så apförbannad över det också eftersom det bara påverkar mig i negativ riktning, och dessutom finns det ingen anledning. Det känns som det är lite efterskalv från höstens näraväggen-upplevelse och från början av året då jag mådde riktigt kass. Nu är det väldigt mycket bättre, men jag åker ändå på små påminnelser om att ta det lugnt och ge mig själv lite utrymme.

Imorgon är jag konferencier på MACK. Det är ovanligt många som ska köra förutom huvudkomikerna Henrik Elmér och Zinat Pirzadeh, så jag har inte så mycket tid för egen del. Behöver sänka kraven på mig själv –jag vet ju att jag blir bättre om jag kan slappna av istället för att landa i prestationsångest, och nu är det rätt mycket av det sistnämnda.

Fick förresten ett lite annorlunda gig, jag ska till Åland i juni och uppträda för niondeklassare. Sist jag åkte Ålandsfärja så jobbade jag ombord på den. Det här känns betydligt bättre…

Glad Påsk!

Inga kommentarer: