2008-03-28

Konferencier och PRO

Jag var konferencier på MACK förra veckan, gick ok, men jag kände mig inte helt nöjd. Sen var jag konferencier på HÄCK i tisdags, gick också ok, men jag kan bättre även där. Jag har varit klubbkonferencier så mycket så jag tror att jag är lite less på det och bara kör på rutin utan nån riktig inspiration, det är mycket möjligt det är där skon klämmer. Men samtidigt har jag ju mina uppdrag...

Att vara konferencier är en ynnest. Att få presentera alla komiker, ge förutsättningar för de som uppträder och rama in kvällen. Att inte ta för mycket plats, men ändå göra det man ska. Men visst, det är ju klart mycket enklare att gå upp och "bara göra sin grej". På torsdag ska jag vara konferencier igen, då ska jag försöka tänka lite på att ha kul själv också.

Igår gjorde jag ett jobb på PRO. Jag hade gruvat mig lite i förväg, men det visade sig vara ett riktigt guldjobb. 120 tanter och farbröder mellan ca 70 och 85 år, och de var med direkt! Jag skapade många ingångar i mitt material speciellt för dem och de garvade lika högt som på den bästa av klubbar. Utom när jag skämtade om hängpattar...

Inga kommentarer: