2009-06-10

Smyg(e)start

Nu har jag startat en klubb i Smyge som heter Smyge Standup (http://www.smygestandup.se/). Vi har tre kvällar i sommar och premiären var i fredags. Då var det en rookiekväll, men förutom alla nya begåvningar hade vi även Eric Löwentahl på plats. Det kan ha varit den vackraste lokal jag uppträtt i, ett hus med gamla anor ett stenkast från havet. Och från parkeringen till huset möttes man av minst tre skyltar där ordet "södrast" ingick, för att man verkligen skulle fatta att så mycket mer söderut i Sverige än så här kommer du banne mig inte.

Kvällens medverkande var Eric Andersson, Mats Andersson, Jørund Larsen, Niklas Larsson, Conny Hansson, Tomas Högblom, Eric Löwenthal och själv var jag konferencier.

Ägarna på plats är fantastiska, de har lyssnat på varenda stavelse jag sagt när det gäller hur man gör bra förutsättningar för standup. Klockrent. Det var kanske ändå ett femtiotal som letat sig dit fast vi inte hade något dragande namn. Och de var på hugget! En minst sagt delaktig publik, utan att för den skull vara störiga. Det blev en toppenkväll, ägarna var störtnöjda, komikerna likaså och jag är jätteglad att det blev så bra. Jag hade bra magkänsla inför, men jag var också nervös. Man vet ju aldrig hur det blir förrän efteråt! Ska bli jättekul att komma dit den 18 juli och ta med sig Adde Malmberg.

2 kommentarer:

Martin Svensson sa...

Du e duktig du.
Skall bli kul att komma dit i augusti.

Elin sa...

Tack tack :-)
Ja, jag tror detta kan bli toppen. Du är så välkommen!