2010-02-17

Vikten av att förbereda sig

Hade en tid på Garva igår, som jag inte förvaltade speciellt bra. Hade lite om Sverigedemokraterna som jag kört en gång innan för en hyfsat entusiastisk publik, men entusiastisk är väl inte en term jag skulle använda om publiken på Garva denna kväll. Det var en liten och tämligen försiktig publik, men flera av komikerna visade att det gick att få igång dem med bra material. Men jag valde att inte köra beprövat, dessutom hade jag inte förberett mig speciellt bra. Väldigt smart. Jag blir alltid lite irriterad på mig själv när det inte går som jag tänkt. Jag har en lite mer förlåtande inställning när det rör sig om nytt material, men det är ändå ingen klockren ursäkt. Är materielet tillräckligt bearbetat så ska det funka även om det är nytt...

Ja ja. Kör på Dockan ikväll, ska förvalta min tid där lite bättre tänkte jag :-)

3 kommentarer:

Jag sa...

Vandra vidare mot nya djärva mål

Anonym sa...

Att hacka på SD
Det är tydligen inne att vara politskt korrekt bland stå-uppare.
Inte särskilt nyskapande utan förutsägbart och tråkigt. Man litar inte på sin Egen förmåga utan måste ta till lite säkra "kort"
som en majoritet av publiken troligtvis skrattar åt.
Classe

Elin sa...

Hej Classe!
Jag bryr mig i ärlighetens namn inte så mycket om att vara politiskt korrekt eller ej utan tar upp de ämnen som berör mig på ett eller annat sätt. Eftersom jag personligen inte sympatiserar med Sverigedemokraternas politik så faller det mig naturligt att ta upp saken från min synvinkel, efter Egen förmåga, och det handlar definitivt inte om något "säkert kort", snarare tvärtom. Det händer för övrigt att jag skämtar om moderater och socialdemokrater också, tro det eller ej.