2010-05-26

Från Rådhus till Mässingshorn

Det ramlar in lite jobb vilket är kul. Gjorde ett stort konferenciersgig på Rådhuset i lördags, det var väldigt roligt och väldigt högtidligt. Det är alltid en ganska stor utmaning att skämta i lokaler som ser ut så här:




















...men inget är omöjligt! Jag fick mina skratt där jag skulle mellan mina uppgifter som konferencier under kvällen.

Sen gjorde jag ett konfgig på Mässingshornet i måndags. Jag hade fått dit nio tappra komiker. Det är tredje gången vi kör, nästa gång den 7 juni ska man pröva med ett nytt grepp, sätta upp affischer innan. Kommer det inte så mycket folk den kvällen heller så kommer standupen där med största sannolikhet ta paus. Men trots den minst sagt fåhövdade publiken så blev det en mycket rolig kväll! Marcus Johansson som avslutade kvällen gjorde en underbar utläggning om inredningen som på något vis ramade in hela kvällen. Även om förutsättningarna gett sken av att vara åt skogen så på något vis har det ändå blivit spännande och roliga kvällar som inte liknar några andra! Läs Marcus blogg om kvällen här.

På tisdag ska jag köra på MACK:s sommarpremiär på Ribban. Jo då, jag hinner skriva nytt... Absolut! Jag skojar inte! Eller... ?

Ska köra på Gött i Mössan ikväll, det ska bli kul. Annars var dagens i särklass roligaste händelse när jag fick ett mail från en bokare som prelbokat mig ett datum. Mailet innehöll denna text:
"Hej igen, du kan släppa denna, kunden väljer att spela kubb istället…??"

Ridå.

3 kommentarer:

Stava rätt sa...

Nästan som på Bernts?

Senil sa...

Berns var det...

Elin sa...

Ja, lite så :-)