2010-05-13

Garva och lite annat

Var på Garvas säsongsfinal i tisdags, det var himla kul. Min vana trogen inför såna här korta inhopp på gratisklubbar hade jag kommit upp med ett snabbt ihopplock av gammalt och nytt samma kväll. Eftersom jag som vanligt inför dylika tillställningar inte heller hunnit repa så var jag lite lätt splittrad. Repade hjälpligt innan på plats men väl på scen så fick jag en kortare blackout. Jag hittade hyfsat snabbt tillbaka men till en helt ny ordning av grejerna, men fick lite flyt på det så fort jag kom igång. Det nya jag körde för kvällen funkade riktigt bra, kändes grymt kul!

Sen var jag på ett firmagig i Kristianstad igår, trevligt folk, trevlig kväll! Fick igång bra publiksnack som intro, och folk var hyfsat på hela vägen. Mats var med också och gjorde en bra insats, det är kul att vara ute och jobba tillsammans med honom! Trevlig kille det där...

Ska köra på MACK:s sommarpremiär 1 juni på Ribban, tillsammans med Jan Bylund. Ambitionen är att jag ska få ihop lite nytt tills dess.

Mässingshornet fortsätter med nya tag den 24/5. Jag har gott hopp om att det ska bli lite ordning med mer publik så att antalet häcklare inte är i majoritet... Jag gillar lokalen och tror att det kan bli nåt om man inte ger upp!

Min andra blogg har på senare tid lockat svårroade människor med diplomatiska åsikter om vad man får skämta om eller inte. Tydligen får man inte skämta om dövblinda. Varför inte? Jag frågade faktiskt om jag fick och jag tog det uteblivna svaret som ett ja.

Inga kommentarer: