2010-05-30

Gött i mössan

Var på besök på Gött i Mössan i onsdags, det var första gången jag var där. Jag gillade både lokalen och scenen, intim och härlig. Det är nåt speciellt med källarlokaler, fråga Josef Fritzl.

Mattias Olsson, Anders Löfberg, Mats Andersson, Kadir Meral och Pontus Enhörning var mina härliga komikerkollegor denna afton, allt under Martin Gustafssons ledning. Jag hade en trevlig kväll och gjorde ett väldigt bra gig. Hade den här goa närvarokänslan som är så viktig för helheten och som också ger ett bättre framträdande. Jag körde ett nytt skämt som funkade klockrent, hoppas jag kan leverera det likadant nästa gång jag testar det.

Bra kväll som helhet! En grej under kvällen som var lite pinsamt dock, var att teknikern flashade en ficklampa i nyllet på Pontus som i "your time is up". Att de har det för rookies som drar över kan jag förstå, det är till och med en riktigt bra idé, men när det gäller huvudnumret kanske man får ta till sunt förnuft istället för att gå efter sekunder på en digital äggklocka. Pontus var jättebra och publiken var med på alla noter, så lite mer fingertoppskänsla nästa gång kanske :-) Som tur var tror jag inte Pontus såg det och han avslutade kvällen snyggt.

Sammanfattningsvis, jag hade väldigt roligt och detta är en klubb jag gärna återvänder till!

Inga kommentarer: