2010-09-17

PrickPrick

Hade förmånen att få köra på PrickPrick denna sista kväll som klubben befann sig i AF-borgen. Erik Börén började kvällen att berätta med genuin inlevelse om hur det egentligen är att hyra lokal av AF. I korta drag så har de ökat hyran hela tiden tills det blivit absurt. AF skulle nog kunna göra ett bra jobb som kronofogde! Kanske nåt de kan satsa på nu när inkomsterna från PrickPrick uteblir. PrickPrick kommer från och med nu husera på Mejeriet.

Under kvällen uppträdde i tur och ordning förutom undertecknad:
Danial Ali Akbari, jag gillar honom skarpt. Cool kille och intressant materiel!
Måns Nilsson, en publikfavorit redan innan han äntrar scenen, och han förvaltade den titeln bra även under sitt framträdande!
Robin Paulsson, han var väldigt bra, körde bland annat en sprillans ny version på Zlatan som blev mycket bejublad!
Yannis Pappas, en underbar komiker från New York. Hans observationer av Sverige var klockrena, riktigt riktigt roligt!! Tyvärr kunde jag inte stanna hela showen, men jag misstänker att karln har fått smak för Norden och kommer tillbaka i sinom tid så jag får chansen igen...
Erik Börén var mc och eldade på massorna bra!

Jag har efter kursen med Babben blivit mer medveten om mitt framförande, och mitt främsta mål nu är att sänka mitt röstläge när jag uppträder. Det har gått upp och ner, igår på PrickPrick gick det väl inte helt hundra, men ändå så att nån som brukar se mig märkte lite skillnad. Det tar lite tid... I övrigt så var jag rätt så politisk igår, mycket mer än jag brukar. Även om långt ifrån allt jag körde hade politisk anknytning blev det ändå lite av ett tema. Inte helt min stil och inget jag tror jag kommer fortsätta med, men i dagarna före detta val kändes det ändå angeläget och jag kunde inte hålla käft. Ungefär så. Kände mig glad över att mitt nyskrivna skämt om SD föll hyfsat väl ut och jag ser fram emot att testa det på en ny publik på söndag! Då ska jag till Big Ben, på självaste valdagen. Men lugn, jag har förtidsröstat så det ordnar sig. Nu hoppas jag bara på att resten av Sverige också röstat rätt ;-)

Inga kommentarer: