2010-11-25

Dockan

Körde på Dockan igår. Det var en småputtrig kväll, kändes som det var ganska mycket män i lokalen. De riktigt stora skratten var sällsynta kvällen igenom, däremot skrockades det mycket vilket brukar tyda på herrars närvaro. Jag gjorde en liten kupp i början av kvällen och körde en låt jag och Fredrik Ivarson gjorde tidigare i höst. Den handlar om att hjälpa en kille att hitta en tjej, att det är därför man är där överhuvudtaget typ... Det blev väldigt kul, Fredrik var inte där, men Ludde hjälpte mig med sånginsatsen, tack tack!

När jag körde mitt eget set sen så vimsade jag runt lite, men det kändes ändå bra för jag blandade nån betraktelse i lokalen med att anknyta till någon i publiken, till att sen gå på materiel om stadsbussarna som är förhållandevis färskt. Därefter blev det mest skåpmat, med nåt litet undantag. Jag jobbade med rösten -tror jag. Tänk vad svårt det är. Jag fick det inspelat i alla fall, ska nog kolla det för att undersöka saken. Martin Svensson ramlade in under mitt gig, och vi satt och snackade lite efteråt de som var kvar. Trivsamt och trevligt!

Inga kommentarer: