2010-11-30

Mässingshornet

Näst sista kvällen på Mässingshornet blev ingen publiksuccé. På ett sätt lite oväntat eftersom trenden varit positiv hela hösten. Men ett ton snö på vägarna tillsammans med El Clásico på tv:n kanske gjorde sitt till...

Nåväl, första akten blev lite tungrodd med _väldigt_ få i publiken och dessutom ganska tomt framför scenen. Andra akten blev dock lite lättare då halva publiken gick (två standupovana som kände sig lite utsatta när de förväntades ha roligt). Istället "dök det upp" (jag tvingade in folk från den angränsande lokalen) typ tre fyra stycken som trots denna påtvingade humor bestämde sig för att ha lite roligt när de ändå var där, och genast höjdes temperaturen i lokalen några grader. Med tanke på att elementen var helt avstängda så behövdes det kan jag säga... Sällan jag önskat att jag uppträdde i skoteroverall, men nån gång ska väl vara den första. Men då skulle det varit en skoteroverall med paljetter på! Yeaaaahhh. En sån ska jag skaffa :-)

Nästa gång på Mässingshornet är 13/12. Lucia-standup alltså. Kom och var med.

Inga kommentarer: