2008-05-22

Hemma igen

Igår var jag i Skövde på ett firmagig. Personalen var oerhört tillmötesgående och jag kunde fixa en del praktiskt innan. Ljudanläggningen var suverän, men ljuset hade man glömt, så jag fick hjälp att ordna med en provisorisk ljusrigg...












Själva giget var jättekul, även om det inte var någon direkt kioskvältare. Jag hade äran att möta en lugn, artig och väldigt trevlig publik bestående nästan uteslutande av män. Som skrockade förnöjt på de rätta ställena... Ett par av dem kom från Östersund också visade det sig! Det var ju kul, östersundare som jag är. Men jag pratar ju faktiskt mer Umeådialekt än jämtska på scen :-P

Nåväl, nu är jag hemma igen. Närmast har jag en del gig i närområdet så jag slipper resa så mycket som omväxling. Fast i början av juni är det dags igen, då ska jag till Åland. Det ska bli skoj!

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: