2008-05-25

Wow vilket gig!

Jag var i Helsingborg med Mats och Ludde Samuelsson på ett firmagig. Jag har ju dragit med Mats på otaliga gig, men detta gig var hans från början, och så frågade han om jag ville följa med. Jättekul! :-)

Det rörde sig om lastbilschaufförer, företrädesvis män. En helt manlig publik kan i vissa lägen ha lite svårt att bjuda på sig själva, men i detta fall var det faktiskt precis tvärtom! Det var inte fråga om något slipsevenemang, och det var en hög och uppsluppen stämning. Skönt dock att vi fick uppträda så tidigt som vi gjorde, annars har promillehalten en tendens att ta över i såna här sammanhang. Mats körde konferencier och skötte sig rekorderligt, påade Ludde som också gjorde väldigt bra ifrån sig, sen kom Mats på igen och körde, så det rykte!! Jag avslutade sen och gjorde nog ett av mina bästa firmagig någonsin. Det var helt hysteriskt, lokalen exploderade gång på gång... Jag fick till en hel del bra här och nu-grejer också, sånt är extra kul. Då blir det verkligen magiskt! Ju fler tillfällen under en show som är unika för just den kvällen och den publiken, desto bättre blir det som regel. Men vilken publik!! Mina fördomar om en manlig publik har kommit på skam...

Tack till Mats som gjort ett jättejobb med att förklara hur förutsättningarna skulle se ut för att det skulle bli bra, och tack till arrangören på A-S Transport som hade lyssnat!

Här kan du läsa om vad Mats själv skriver om kvällen.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: