2008-08-22

Malmö Comedy Jam

Ja, nu så är det över! Det speciella gig som jag kallsvettats för i ett par veckors tid... Men det gick över förväntan! Lena var väldigt tydlig inledningsvis att det kunde gå hursomhelst, och publiken förstod att det var annorlunda, att det var en hel del nerv. De var väldigt välvilliga, en helt underbar publik!

Sydsvenskan skrev om arrangemanget. Jättefin artikel, bortsett från att de citerat ett av mina skämt. Det blev jag lite ledsen över. Även om det var mycket improviserat så presenterade alla sig först en kort runda med beprövat material, och ur det lyckades reportern fånga en line av mig. Jag mailade faktiskt dem och bad dem att tänka på att försöka undvika citera skämt om de recenserar standup. Visserligen var väl alla övriga citat i just denna artikel improviserade skämt som troligen aldrig kommer användas igen, men jag tycker det är mer regel än undantag att tidningar citerar skämt.

Här skriver för övrigt Mats lite om sina reflektioner gällande standuprecensioner.

Men åter till kvällen! Det var en skön dynamik, två olika ronder kompletterade varandra väldigt bra. Först "Experterna", där en var intervjuare och den andra expert på ett ämne. Publiken hade skrivit en mängd lappar som låg i en hink, vi tog upp en lapp i stunden och improvisationerna utgick från det ämnet. Det blev väldigt kul. Extra roligt inslag var att en gong-gong i form av en cymbal fanns på scenen, så om det saggade så slog nån på den och raskt bytte man komiker och ämne. Efter det kom ronden "Hard Core Improve", där det handlade om en komiker i taget istället, men samma hink med ämnen och samma gong-gong. Också detta väldigt lyckat. Det blev mycket bättre än vi hade hoppats, publiken hade väldigt kul.
Och det var inte bara de som hade roligt...

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: