2009-02-25

Full rulle!

Förra veckan gjorde jag ett gig för utbildningsförvaltningens räkning. Det var himla kul, och det enda giget jag hade förra veckan -denna vecka ser det annorlunda ut.

Igår var jag på HÄCK:s premiär, och det var ett äventyr. Jag åkte från Malmö 16.48 för att vara i Hässleholm kl 18.37. Trodde jag. Utanför Eslöv nödbromsade tåget, och det var början på en lång väntan orsakad av en olycka längre fram. Efter ungefär en timmes väntan på tåget backade det tillbaka till Eslöv, där bussar skulle ta oss till Höör och Hässleholm. Det var bara det att det kom inga bussar. Vid detta laget var kl 20.00, det vill säga showtime på HÄCK. Tur i oturen var att jag inte skulle vara konferencier denna kväll, den uppgiften hade Biggan Lowén. Däremot skulle jag vara på plats och hjälpa till lite. Men fast satt jag i Eslöv. När inga bussar synts till efter 40 minuter satte jag mig på tåget som skulle gå till Malmö. Men efter fem minuter ombord där så ropade de ut att det tåget skulle inte till Malmö trots allt. Jag trampar ut på perrongen, och där kom bussen! En liiten buss, minibuss XL. Och femhundra personer som vill med. Bussen stannade där jag stod, jag steg på och var i Hässleholm kl 21.15, lagom till pausen. Underbart! Så skönt att jag tog mig dit.

Det var en toppenkväll, det märkte jag snabbt. Biggan skötte sina kort som hon skulle, det var det inga tvivel om. Och Özz i högform. Underbart. Tack allihop som var där och gjorde kvällen till vad den var! Özz Nûjen, Aron Flam, Ola Söderholm, David Druid, Roland Klasson och Biggan Lowén.

Nu närmast väntar tre gig:
Dockan ikväll (ny hemsida för övrigt, se här), Kalmar Standup imorgon och firmagig i Malmö på fredag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har. Vet egentligen inte hur jag hamnade här men detblir lätt så när man surfar rundor. Ha en trevlig dag! Hälsningar Anna

Elin sa...

Hej Anna!
Tack så mycket! Det är alltid roligt att höra. Du är hjärtligt välkommen till mitt lilla hörn av internet :-)
Allt gott!