2009-02-13

PrickPrick och Jämtland

Var och körde på PrickPrick igår, enormt mycket folk på plats, en fullständigt överfull lokal... Tomas Högblom tog rollen som konferencier och charmade publiken efterhand med sin lite uppkäftiga stil. Han är duktig. Jag stannade bara till paus men hann i alla fall se Josefin Johanssons andra gig efter debuten på Oslipat i onsdags. Det var jättekul att se, härligt med begåvade nytillskott på den kvinnliga sidan!

Själv körde jag en blandning mellan nytt och gammalt, fick bra betalt av publiken i princip hela vägen. Min självkänsla är mycket bättre än den har varit tidigare år vilket får till följd att jag inte lever i en lika stor värld av prestationsångest. Det är oerhört befriande på många sätt, dessutom får det till följd att jag är lite mer avslappnad på scen.

Ikväll bär det av till Jämtland, med nattåget. Jag ska uppträda på ett bygdeting i mina forna hemtrakter tillsammans med Mats, det ska bli spännande! Pratade med farsan häromdagen, då hade de minus 25 grader. Ska nog packa ner långkalsonger...

Inga kommentarer: