2009-02-12

Scoutgiget och Tivoli

Var och gjorde ett enormt roligt gig i helgen utanför Höör tillsammans med Mats, på ett årsmöte för scouter. Det ägde rum i ett stort uppvärmt tält och scoutkänslan var total! Jag har ju varit scout i många år och jag fick "feeling" direkt vi kom in i tältet. Underbara människor, ett härligt gäng naturtomtar och en trerätters middag med löv under fötterna. Kan inte bli bättre.

Sen var det vår tur! Vi startade tillsammans, sen körde Mats ett jättebra set. Det är så kul med gig som blir så här riktigt här och nu, och detta var ett sånt för oss båda. Jag hade makalöst roligt hela vägen, och publiken med. Första gången jag uppträder för en renodlad scoutpublik vad jag minns, men det gör jag gärna om!

Igår var jag på The Tivoli i Helsingborg och körde tillsammans med Adde Malmberg, Göran Ebenhart, Jonas Karlsson och Martin Svensson som konferencier. Det var på Tivolis nybyggda scen "Cirkus", en rund stor scen. Lokalen var skön, bortsett från att det satt lite folk bakom scenen, men de flyttade sig senare när de insåg att komikerrövar inte är den ljuvaste av utsikter. Alla skötte sig med den äran, själv körde jag ett kort och intensivt set i andra akten före Adde som jag kan vara stolt över. Jättekul kväll från början till slut!

Inga kommentarer: