2009-04-24

Standupvecka

Har varit mycket standup i veckan. Varit på två klubbar utan att uppträda, vet inte när det hände senast. Brukar ta paus från allt vad standup och klubb heter när jag inte själv är inblandad -det är rätt mycket ändå ibland. Men det var rätt kul!
Roligast var att se Conny Hansson, killen som gjorde sitt andra gig på Garva i tisdags. Han var lysande. Var länge sen jag såg en så stabil rookie. Första giget kanske är klockrent, men att det sen håller samma klass (och så hög klass!) är inte lika vanligt. Han gjorde sitt tredje gig på MACK igår, det gick minst lika bra där. Ska bli kul att se den killen utvecklas!

Jag tycker det är så kul med nya rookies. Jag fick för övrigt lite uppmärksamhet för mitt initiativ med rookiegänget kring HÄCK i Hässleholm, kan du läsa om här.

Nya rookiekvällar på gång nu också, både i Hässleholm och Smygehuk.

Dockan Comedy verkar ha stabiliserat sig lite, efter att det varit upp och ner tidigare. Var där i onsdags och tittade, och det var en underbar kväll från början till slut. Bra publik, bra komiker. Hög klass. Grattis Dockan! Keep up the good work!

Jag var konferencier igår på MACK. Komiker för kvällen var Pontus Enhörning, Cilla Domstad (som debuterar i Parlamentet 3 maj), Biggan Lowén, Elina Du Rietz, Nicklas Perslow, Björn Tennfors och Conny Hansson. Det blev en jättebra kväll. Det är tjatigt att behöva säga det varje gång, men de som var där kan skriva under på det. Pontus var makalös. Har nog aldrig sett honom bättre.

Nu närmast väntar några shower med Niclas Christoffer ("En skånsk gay och en norrländsk tjej") Ska bli jättekul!!

Inga kommentarer: