2010-06-15

Underbart galet

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag gillar Mässingshornet. Igår hade vi publikrekord, och alla komiker säger samma sak, det var en kväll de absolut inte velat gå miste om, och de hade hur kul som helst. Jag instämmer. Det är dock svårt att beskriva kvällarna på Mässingshornet...

Tre ledord för kvällen var kärlek, entusiasm och publikmedverkan.

Tänk er att ni går in i en sorts standupsimulator där man innan show tryckt på knapparna "oregerlig publik med inslag av vanliga människor", "alkohol", "trevliga häcklare" och "enormt varm och go' stämning", då kanske man kan få en hyfsad bild.

Det är en pyttig lokal, igår var det typ 15-20 pers i publiken plus 7 komiker, men det kändes ganska fullt. Häcklarna med stort H var klara för start redan från början... Jag var konferencier och började med lite förhållningsregler utan att dämpa deras glädje till medverkan alltför mycket. Sen körde i tur och ordning:

Björn Tennfors -lösare och ledigare än någonsin tidigare.
Tina Andreasson -bra material och charm på scen.
Danial Ali Akbari -grymt bra. Hans ämnesval är svårt men resultatet lysande!
Johannes Finnlaugsson -kändes väldigt dynamisk, valde ämne efter vad som hände i publiken.
Mats Andersson -lugn och avslappnad, fick in sköna poänger på publiken.
Ulle Bååth - härligt burdus stil med bra skämt som behövdes eftersom fyllan hade tilltagit.
Ludde Samuelsson -fick tämja publiken på allvar och gjorde det bra (sällan man hör komiker be publiken hålla käften.)

Alla fick bra betalt av publiken hela vägen och man kan säga att publiksnack var lite av temat för kvällen... Även komiker som man vanligtvis inte ser prata med publiken gjorde det, man var helt enkelt tvungen!

Vi kör nog igen i juli som det ser ut. Och ska jag vara helt ärlig så längtar jag tillbaka...

Inga kommentarer: